Union Jack Nails

Heej, tänkte göra en tutorial fast i bildform xD Så nu kör vi!
1. Börja med att ta fram lack med de här färgerna
2. Måla på ett baslack för att skydda din naglar mot missfärgning
3. Måla sedan på ett mörkblått lack
4. Använd sedan ditt vita lack och en tunn nailart pensel för att måla först ett lodrätt streck, sedan ett vågrätt över nageln.
5. Måla sedan två diagonala streck som här:
6. Sedan är det dags att ta det röda lacket och måla som en tunnare linje på samma sätt över det vita som du redan målat. Alltså först en lodrät linje, en vågrät, och sedan de två diagonala linjerna. Som här:
7. Så! Om du har målat lite fel med den röda är det bara att ta en tunn pensel med vitt lack och fixa, sedan är det topp lack för att skydda din design och ge en underbar glans
8. Klar!
 
Jag hoppas verkligen ni tyckte om ert resultat och om ni har funderingar eller önskemål om vad jag borde göra så är det bara att kommentera!
Puss Puss
 
P.s Jag använder inte lösnaglar. Jag målar bara på en lösnagel här för att när jag redan har mina naglar lackade vill jag kunna måla ändå och då målar jag på en lösnagel, TACK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0