GeoChasing

Ja... Jag har nyss kommit hem från att ha Geochasat (jag är osäker på stavningen men iaf) Nu kanske det inte är så många som vet vad det är... Men det är lite likt orientering men det här är mycket roligare :D

Men det finns t.ex en app man kan ladda ner och sen så ska man följa en kompass typ och då hittar man antingen en typ matlåda eller en gammal filmrulle eller något annat man kan stoppa något i. Där i är det en lapp där man ska skriva upp datumet man var där och sen typ ett namn man vill kalla sig där (man ska bli medlem på en sån hemsida sen också) och ibland är det något i som man ska ta och lägga tillbaka något annat, det kan vara vad som helst, en krona, ett hårspänne, eller en sten. Vi (jag och min bror geochasade) hittade en krona i en. Men vi la bara tillbaka en sten XD Vi hittade tre stycken chasar. Men man får ju såklart inte avslöja vart dom ligger :) Men på dom lapparna som ligger i själva "chasen" står det ju också alla andra som hade varit där innan. På alla tre som vi hittade var det alltid samma före oss. Det var rätt så konstigt men den hade också varit där samma dag, bara lite tidigare än oss. Konstigt va??


Bild på första chasen, bilden ser jätte konstig ut jag vet...


Andra chasen+lappen


Kalle Anka chasen 8D

Man döper också chasarna och den sista heter kalle anka XD det var någ bara för att själva chasen vad formad som ett musse pig huvud 8D

Men iaf om du är ute och Geochasar, håll utkik efter Robeca när du ska skriva in ditt namn på lappen :) (Robeca är en lite blandning av mitt och min brors namn)

Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0